Nasi goreng is het meest populaire Indonesische gerecht in ons land. Terecht, want nasi goreng is niet alleen heel erg lekker, maar ook makkelijk om te maken en mee te variëren als voedzaam gerecht.

Basis recept nasi 

Traditioneel wordt nasi goreng gemaakt van restjes witte rijst en groenten van de vorige avond. In Indonesië wordt het gegeten als ontbijt. Lekker opgebakken met wat olie, een beetje ketjap en naar smaak ui, knoflook en een gebakken ei. Letterlijk betekent nasi goreng dan ook ‘gekookte rijst’ (nasi) en ‘gebakken’ (goreng). 

Nasi maken? Zo doe je dat

De naam nasi goreng staat in Indonesië voor gebakken rijst met groenten waarbij je meestal kroepoek en een gebakken eitje krijgt. Als je uitgaat van een authentiek nasi goreng basisrecept , kun je daar naar hartenlust mee variëren. Vervang bijvoorbeeld de witte rijst eens door zilvervliesrijst voor meer vezels. Of kies voor een vegetarische nasi met jackfruit, tofu of omeletreepjes. Voor de lekkerste nasi gebruik je een van onze kruidenmixen[BJ2] . Lekker én snel: zo tover je de meeste recepten al binnen 20 minuten op tafel.

Variëren met nasi en nasi kruiden

Vegetarische nasi, nasi kuning, nasi rames, nasi goreng seafood, nasi goreng pete of nasi goreng pedas. Met nasi kun je oneindig variëren. Niet alleen in Indonesië, maar ook in andere Aziatische landen worden allerlei gerechten met gebakken rijst gemaakt, zoals fried rice. Met een beetje hulp van verschillende smaakmakers, kruiden en bijgerechten smaakt iedere nasi anders. Ieder Indisch gerecht heeft zijn eigen kruidenmengsel: boemboe. Conimex heeft deze boemboes met liefde al voor je gemaakt. Natuurlijk ook voor nasi goreng.

Geniet van de verschillende soorten nasi recepten hieronder en kies jouw favoriet.